Eerste dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Remco & Marjolijn - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Remco & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Kathmandu

Door: Berrotti / Marrem

Blijf op de hoogte en volg Remco & Marjolijn

08 December 2010 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Hierbij het eerste bericht vanuit Kathmandu. Onze vlucht naar Kathmandu verliep vlotjes. Zeer vlotjes zelfs, want we kwamen anderhalf uur eerder aan dan gepland, ondanks een tussenlanding in Bahrein (midden oosten).
We zitten nu in een hotel in Thamel en beginnen morgen met de trekking. We hebben onze gids, de 25 jarige Ramesh, reeds ontmoet. Het is een aardige en rustige jongen.
De eerste dagen in Kathmandu waren zoals vanouds. We herkenden nog een hele hoop, alleen is het verkeer in intensiteit vreselijk toegenomen en daarmee ook de luchtvervuiling. We hebben vandaag Patan (zusterstad van Kathmandu)bezocht met haar indrukwekkende plein. De achterafstraatjes waren redelijk
vervallen en vervuild. Jammer, maar gezien de armoede, is hier geen geld voor.
Hoewel Patan 5 kilometer ten zuiden van Kathmandu ligt, deden we er met de taxi toch ruim 45 minuten over. Patan was erg leuk.
Daarna hebben we Budnath bezocht, de bekende buddistische stupa. Weer met de taxi en weer duurde het uren.
Het eten is uitstekend hier. De eerste avond zaten we bij de Indier, de tweede avond bij de Thai en vanavond hebben we heerlijk bij de Ier op een terrasje gegeten bij kaarslicht. Niet vanwege de romantiek, maar omdat de electriciteit was uitgevallen. Een klein minpuntje zijn de vele generatoren die dan tot leven komen.
We hebben veel zin in frisse berglucht. Morgenochtend vertrekt de bus om 7.30 uur, dus we moeten vroeg op (ontbijt om 6.45 uur).
Vandaag hebben we de benodigde permits geregeld. Nu gaan we de rugzakken ompakken, want we kunnen maar 1 rugzak van 15 kilo meegeven aan Ramesh, de drager (we hebben beiden een rugzak van 12 kilo).
De rest laten we achter of laten we naar Pokhara sturen, alwaar de eigenaar van het hotel in Kathmandu ook een hotel runt.

Tot zover de berichten uit Nepal. De komende dagen zal het rustig worden
met mails, want de internetmogelijkheden zullen beperkt zijn.

Lieve groeten en namaste,

Marjolijn en Remco

PS:
We wandelen het Annapurna circuit vanaf Besisihar tot aan Phedi, via Manang en Johmson. We vertrekken 23 november en zijn uiterlijk 15 december terug in Pokhara.

• 09 December 2010 - 10:38

Patricia:

Ben erg onder de indruk. Terwijl wij massaal binnenshuis blijven door ijzige wind en gevoelstemp. van -10 graden lopen jullie geheel vrijwillig in n nog veel meer kouder omgeving! (Ik bedoel een bevroren jeep'?). Kortom het moet 'n prachtig land zijn om alle ontberingen te doorstaan! Geniet van de laatste dagen. Dag dag!