Sri Lanka 2011 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Remco & Marjolijn - WaarBenJij.nu Sri Lanka 2011 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Remco & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Door: Berrotti

Blijf op de hoogte en volg Remco & Marjolijn

02 December 2011 | Sri Lanka, Negombo

Hallo allemaal,

Na een voorspoedige vlucht met een tussenlanding in India zijn we precies op tijd aangekomen in Sri Lanka.

De douane formaliteiten gingen zeer vlot, anders dan we verwachtten en zo stonden we nadat we de tassen van de band hadden gehaald binnen een uurtje buiten. Via internet hadden we vooraf een auto met chauffeur gereserveerd en Pallati (kortweg Pali)stond ons zoals we hadden afgesproken op te wachten met een bordje ”mrs Marjolijn” tussen de anderen met bordjes met namen. Pallati gaat ons de komende twee weken vergezellen op onze rondreis over het eiland. Het lijkt decadent, maar een auto huren is bijna even duur met of zonder chauffeur. Dat maakte de keuze voor ons eenvoudig. Het is natuurlijk reuze relaxed om zelf niet te hoeven rijden.

Na 5 minuten buiten het luchthavengebouw wachten, gutste het zweet al uit al onze poriën. Het is 31 graden. Waarschijnlijk is de luchtvochtigheid hoog, waardoor het klam aanvoelt. Gelukkig staat er een briesje. Ach, over een paar dagen zijn we daar ook aan gewend, gewoon even ons tempo aanpassen.

Na een korte rit (20 minuten) arriveerden we in Negombo. Het straatbeeld onderweg deed ons aan India denken, maar dan heel wat rustiger qua mensen en verkeer.

We hadden nog geen hotel geboekt, omdat er voldoende beschikbaarheid was in een aantal hotels die we op internet hadden bekeken. Het heeft onze voorkeur om altijd even de kamer te bekijken ter plekke. Bij 1 hotel waren ze bezig met een verbouwing en de andere was volgens onze chauffeur véél te duur. Na het bezoeken van een aantal hotelletjes kwamen we uit bij Villa Ayarila; een kleinschalig hotel met een aantal kamers en chaletjes en een zwembad, dat in een rustige zijstraat van de hoofdstraat ligt. In de binnentuin bivakkeren 14 katten en 3 honden, waar we natuurlijk de nodige aandacht aan besteden.

Gisteren hebben meteen het palmenstrand opgezocht en gezwommen in de zee. Onder het luieren werden we geregeld benaderd door verkopers van boottripjes, schelpen, kleding etc.

’s avonds gegeten in het meest populaire restaurant van Negombo. De kok is zeer creatief en weet iedere maaltijd op een bijzondere manier te presenteren. We kregen borden met verschillende schaaltjes erop en in ieder schaaltje zat een gerechtje met een ander smaakje. Die waren waren overweldigend.

Na het eten trokken we ons terug op de hotelkamer om snel nog even te douchen en te gaan slapen.

Vandaag werden we pas om 9.00 uur wakker. Afgezien van een kort concert van het gejank van honden vannacht, is het uiterst rustig geweest. Beetje gerommel van het onweer, dat lange tijd bleef hangen, maar dat was zo zacht dat het geen naam mag hebben.

Vandaag zullen we onze neuzen even flink verwennen; straks nemen we een tuk tuk naar de vismarkt en gaan we daar even gruwelen. Gisteren was onze chauffeur er al even langs gereden, maar nu gaan we echt op onderzoek uit. Wellicht kunnen we in de buurt ook nog de eerste cache scoren. Ja, zelfs hier kun je geo-cachen!

Nou… zoals jullie lezen gaat alles dus goed. Groetjes in Nederland en tot mails.

Remco & Marjolijn

• 03 December 2011 - 11:43

Patricia:

Wat ziet er heerlijk uit, zelfs een zwembad bij jullie hotel! Eindelijk weer samen op pad (nou ja, gedrieën dan) en ik hoop dat de tijd daar heel langzaam verstrijkt! Zie uit naar meer ....

• 03 December 2011 - 12:13

Pauleo:

Hallo reizigers,

Het ziet er allemaal fantastisch uit en het weer is er duidelijk veel beter dan hier. Alhoewel de vochtige hitte wel enige acclimatisatie zal hebben gevergd.
    Wij vertrekken morgen voor 10 dagen naar Dwingeloo, tja de weersverwachting is regen en veel wind. Er gaan wat DVD's en dikke boeken mee, dus vermaken doen we ons wel. Toch zou het leuk zijn als we de neuzen ook nog buiten zouden kunnen steken.

We hopen dat jullie reis voorspoedig zal verlopen en kijken met belangstelling uit naar een volgend bericht.
    Een omhelzing van Leo en Pauli

• 15 December 2011 - 11:49

Lida :

Het ziet er allemaal weer fantastisch uit. Heel apart met een eigen chauffeur rond te reizen. Gelukkig dat hij zo aardig is. Wat zijn de foto's weer prachtig, vooral die met de visjes is erg leuk. Heel veel plezier nog.