Argentinie, Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Remco & Marjolijn - WaarBenJij.nu Argentinie, Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Remco & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Argentinie, Buenos Aires

Door: Berrotti / Marrem

Blijf op de hoogte en volg Remco & Marjolijn

10 Oktober 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,

We zijn uiteindelijk aangekomen in Buenos Aires. De vlucht van Amsterdam naar Sao Paulo met de KLM verliep erg soepel. De service aan boord was uitermate goed en er was goede entertainment aan boord, waardoor we ons niet al te erg hoefden te vervelen. Met zo?n 20 minuten vertraging landden we om 16.50 uur op Sao Paulo waar het regende. We hadden nu nog ruim drie uur overstaptijd, want de doorvlucht zou zijn om 20.00 uur. De handbagage werd gescand en wij moesten door de metaaldetector lopen, voordat we de luchthaven mochten betreden. Iemand van de luchthaven gaf ons aan waar we ons naar toe moesten begeven en dat was naar terminal 2. We hadden echter nog geen boardingpassen en we wisten even niet hoe we daar aan konden komen. Dus vroegen we ergens bij een gate waar we die konden krijgen en daar werd aangegeven dat deze bij de gate van GOL, de luchtvaartmaatschappij waar wij mee verder zouden vliegen, zouden worden geprint. En dus begaven we ons naar de gate, waar op dat moment een eerdere vlucht naar Buenos Aires dan wij zouden nemen werd ingecheckt. Daar bleek al dat een aantal andere passagiers uit onze KLM vlucht wel meekonden met de vlucht, maar dat de bagage de overstap niet kon halen. Die mensen zouden in Buenos Aires alsnog op hun bagage moeten wachten.
Op de luchthaven wandelden we wat rond. Het was er uitemate stil in vergelijking tot Schiphol. We zagen vliegtuigen van de luchttvaartmaatschappijen Bra en
AA langskomen. Al gauw bleek dat onze vlucht naar BA een vertraging zou hebben van een uur. In plaats van een aankomst om 23.00 uur in Buenos Aires, zou dat dus al 24.00 uur worden. En daarbijkwam ook nog eens dat de grondsteward, die overigens zeer vriendelijk was en uitermate goed Engels sprak (want met Portugees zouden we nergens zijn gekomen) ons meldde dat de rugzak van Marjolijn niet was aangekomen bij de gate van GOL. Hij had overal telefonisch gecontroleerd naar de rugzak, maar hij was nergens te bekennen. Gelukkig kwam hij later op zijn verhaal terug en bleek dat de rugzak alsnog was afgeleverd bij de gate en dat die gewoon meeging naar BA. Uiteindelijk vertrokken we vanaf Sao Paulo met een vertraging van 2 uur naar Buenos aires. Tijdens die vlucht konden we eindelijk een beetje slapen. Tsja, inmiddels was het voor onze eigen gevoel toch al weer zo?n drie uur ?s nachts. Om één uur lokale tijd landden we op de luchthaven van Buenos Aires. Na een vlucht van twee uur en een uur tijdsverschil, waren we dus weer drie uur verder. De bagage lag al op de band toen we door de douane heen waren gekomen. Dat ging allemaal redelijk soepel. Eenmaal in de aankomsthal, regelden we een officiele (dure) taxi, die ons
de 35 kilometer van de luchthaven naar ons hotel in het centrum bracht, waar een nieuwe verrassing wachtte. De taxichauffeur vond het hotel dus niet. Gelukkig vroeg hij op
straat de weg aan twee schoonmakers die om kwart over twee s nachts aan
het werk waren en bleek dat we een blok verder moeten zijn. Om half drie
lokale tijd (half acht s ochtends Nederlandse tijd) lagen we - na een reis van meer dan 23 uur - eindelijk op bed om 3 uur moeilijk in slaap te komen..

Nu zijn we een aantal dagen in Buenos Aires. Zondagmiddag vliegen we door naar Salta in het Noord-Westen van Argentinië.

Groetjes,

Remco en Marjolijn

• 12 Oktober 2009 - 07:02

Lida:

Jeetje, wat een reis. Gelukkig dat de rugzak terecht was, anders was het heel vervelend geworden. Nu was het een kwestie van bijslapen en gauw weer vergeten. Heel veel plezier! Tot het volgende (positieve) verslag. Lida

• 13 Oktober 2009 - 13:02

Barbara: